SimCity Wiki
Advertisement

Sim City Yhteiskunnat on Tilted Mill Entertainmentin kehittämä ja EA:n 13 Marraskuuta 2007 julkaisema SimCity-peli.

Kuvakaappaus "Karmivuus"-teemaisesta kaupunginosasta SimCity Yhteikunnat-pelissä.

Resurssit[]

Raha (Simoleonit §)[]

Pelin valuuttana toimivat simoleonit (§), lähes kaikki rakentaminen kuluttaa simoleoneja. Sitä saa työpaikoista, joistain asuinrakennuksista, palkintorakennuksista ja, jos kaupungissa käy turisteja, myös toimintapaikoista.

Sosiaaliset energiat[]

Pelin tärkeinmpiä elementtejä ovat erilaiset sosiaaliset energiat. Sosiaalisia energioita ovat tuottavuus, vauraus, luovuus, henkisyys, määräysvalta ja tietämys. Eri rakennukset tuottvat ja/tai kuluttavat niitä. Rakennus voi vaikuttaa korkaeintaan kahteen sosiaaliseen energiaan. Normaalissa, loputtomat simoleonit sekä strategisissa pelimuodoissa rakennus ei voi toimia ellei se saa tarvitsemiaan sosiaalisia energioita.

Sähkö ja ilmansaasteet[]

Kuva teollisesta kaupungista.

Sosiaalisten energioiden lisäksi rakennukset tarvitsevat sähköä. Voimalat, kuten myös jotkut rakennukset sekä liikenne tuottavat ilmansaasteita, joita on kahdentyyppisiä: hiilidioksidi ja savusumu. Savusumu vaikuttaa vain paikallisesti, mutta hiilidioksidi voi aiheuttaa suurempiakin ongelmia, kuten helleaaltoja.

Pelimuodot[]

Luovat pelimuuodot[]

  • Normaali
  • Loputtomat simoleonit
  • Vapaa peli

Strategiset pelimuodot[]

  • Perustaso
  • Ei armoa
  • Painajainen

Vaikeusasteet[]

  • Rentoutunut
  • Normaali
  • Haastava

Perinteiset SimCityt

SimCity (1989) • SimCity 2000 • SimCity 3000 • SimCity 4 • SimCity (2013)

Konsolipelit

SimCity 64 • SimCity DS • SimCity Creator

Oheistuotteet

SimCopter • Steets of SimCity • Sim Kaupunki • SimCity Yhteiskunnat
Advertisement